2009年10月17日
エスカレータを利用した広告:SOS-Kinderdorfer weltweit
子どもからのSOSに気づき手を差し伸べるための機関の広告。エスカレータに乗っているだけで、どんどん通り過ぎてしまう子ども達。それでも子どもの手が描かれた手すりには、いつでも触れて手を差し伸べる事ができる。本当に素晴らしい。
こうした街中の構造を利用した広告は、ギミックの面白さだけで伝達しようとするものが多いですが、これは一段上をいっている気がします。メディアを適正に評価して、確かな表現に昇華させていると思います。
http://adsoftheworld.com/media/ambient/soskinderd_rfer_weltweit_interactive_moving_walkway?size=_original
Using a new kind of production technique we created a moving walkway for SOS. The walkway`s sides and handrail were printed on with photos of children, looking at the passengers and stretching out their hands towards them. An interactive effect was created every time a passenger placed his hand on the handrail by way of which the passenger was, so to speak, “taking a child by the hand”. Exactly as they would do if they sponsored them.
Black design
http://www.blackdesign.jp/
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blackdesign_2004 at 22:29